15 OKTOBER 2024
  13.30u – 21.00u

Sapphire House Antwerp
Lange Nieuwstraat 20-24 | 2000 Antwerp

Paul Van Tigchelt
Lies Eeckman
Wim Lagae
Sofie Spriet
Dirk Wouters &
Marianne Van Erck
Bart De Smet

Cultuur, een kritische succesfactor.

A Priori is verheugd om, samen met zeven authentieke Belgische leiders, het derde symposium ‘Leaders in Motion’ 2024 te organiseren!

Wenst u als bestuurder, ondernemer en/of bedrijfsleider een succesvolle organisatie te leiden? Staan betrokkenheid van medewerkers, duurzame resultaten en maatschappelijke relevantie hierbij centraal?  

Op 15 oktober aanstaande organiseert A Priori een exclusief event met als thema ‘(Bedrijfs)cultuur, een kritische succesfactor’. 

Wij geven het podium aan 7 diverse leiders die u het belang en de impact van een bedrijfscultuur aantonen. Vanuit de magistratuur, politieke, academische, sport en bedrijfswereld gaan we hier dieper op in. Daarbij delen de sprekers hun ervaring met het “managen” van cultuur binnen hun organisatie.

Graag willen wij u de mogelijkheid geven om deel te nemen.

Inschrijven kan enkel op basis van deze persoonlijke uitnodiging via onderstaand formulier. Om de exclusiviteit van dit event te bewaren, wordt het aantal deelnemers beperkt en registraties worden in chronologische volgorde verwerkt.

Wat mag u verwachten

Inspire. Connect. Experience.

Over A Priori

Connecteren

Sinds 1994 begeleiden we organisaties in de realisatie van hun ambities via het rekruteren en selecteren van managementprofielen, gaande van operationeel – en middle management tot C-level. 
We hebben dan ook talrijke en uiteenlopende executive profielen bij onze partners/klanten aangebracht. Bijgevolg hebben we ontzettend veel leidinggevenden zien bewegen en evolueren in hun carrière.

Excelleren

Wij combineren onze ervaring en het gebruik van wetenschappelijk onderbouwde tools om mensen te laten excelleren. Deze zetten wij in bij onze assessment- & development centers waar we de skills en het potentieel van mensen analyseren. Met op maat gemaakte coaching trajecten begeleiden we leidinggevenden door hun groei zodat zij het beste van zichzelf geven en duurzaam impact kunnen maken.

Creëren

Onze focus bestaat in het wederzijds connecteren van professionals met het DNA van hun bedrijf. Hierdoor realiseert men essentiële verbinding en legt men de basis om duurzame resultaten te bekomen. Alleen kan dit gerealiseerd worden als het strategisch kader scherp is gedefinieerd. Dit is de missie van A Priori. Op die manier maken we het verschil en creëren we waarde voor onze stakeholders in een snel veranderende omgeving.

Onze ervaring en expertise inspireerden ons om het platform – Leaders in Motion – te creëren waarbij we onze meest recente leiderschapsinzichten delen. Tijdens ‘Leaders in Motion 2024′, een exclusief event voor ondernemers, bestuurders en CEO’s nodigen we hiervoor zes succesvolle leiders van toonaangevende organisaties uit.

Via dit platform zet A Priori gelijkgestemde professionals aan om te connecteren, hen te challengen en in beweging te zetten om hun leiderschap te versterken. Zingeving en effectiviteit staan hierbij centraal.

Sprekers

Ontmoet de sprekers

Wij zijn zeer trots op onze sterke line-up van sprekers.
Zij zullen de deelnemers ongetwijfeld inspireren! 

Paul Van Tigchelt

Lees meer

Vice-eersteminister en minister van Justitie en de Noordzee

Sedert oktober 2023 is Paul van Tigchelt in deze rol actief in de Federale Regering. Voordien heeft hij reeds veel ervaring opgedaan in de politiek op verschillende kabinetten, nl. bij Patrick Dewael en Vincent Van Quickenborne. Hij werkte daarvoor als magistraat bij het parket & parket-generaal van Antwerpen. Daar pleitte hij onder meer dossiers tegen de drugsmaffia. Hij is vooral bekend van de periode dat hij Directeur was van OCAD, het coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse. Deze functie bekleedde hij in de periode 2016-2020, een voor ons land woelige periode. In maart 2016 kregen we immers in België te maken met de terreuraanslagen in de luchthaven van Zaventem en het metrostation van Maalbeek.

Wim Lagae

Lees meer

Hoogleraar Sportmarketing & Auteur

Wim Lagae is hoogleraar sportmarketing aan de Faculteit Economie & Bedrijfswetenschappen van de KU Leuven Campus Antwerpen en de Faculteit Bewegings- en Revalidatiewetenschappen alsook gastprofessor aan de UGent. Vanop de academische zijlijn bundelde hij zijn inzichten rond sportmarketing in een aantal baanbrekende publicaties. De afgetrainde economist zit al een drietal decennia in het sportbusinessvak dat hij de laatste jaren razendsnel zag evolueren. Vanuit een passionele betrokkenheid als coureur, triatleet of voetbalfan brengt de sportgekke academicus duiding. Voor zijn heldere opiniëring ontving hij in 2022 de Jaarprijs Wetenschapscommunicatie van de Koninklijke Vlaamse Academie van België. Met Koerszaken (2021), Koersdromen (2022) en ‘Sneller, Groter, Gekker’ (2023) vond hij als auteur de weg naar het brede publiek.

Lies Eeckman

Lees meer

Managing Director Polestar België

Lies Eeckman maakte in 2019 de overstap van consumentenproducten naar de auto-industrie. Dit na een succesvolle marketingcarrière van meer dan 20 jaar bij Continental Foods, Alken-Maes, Nestlé Waters, Campbell Foods en BMW. Tegenwoordig maakt Lies bij Polestar gebruik van haar bewezen capaciteiten op het gebied van creativiteit, innovatie, digitale transformatie en klantgerichtheid, allemaal met één hoofddoel voor ogen: de transitie naar elektrische mobiliteit versnellen.

De afgelopen vier jaar blijft zij in haar huidige rol als Managing Director van Polestar België leiding geven aan de transitie naar duurzame elektrische voertuigtechnologie. Haar carrière weerspiegelt aanpassingsvermogen en toewijding aan het hervormen van de auto-industrie

 
Icoon voor Geverifieerd door de community
 
 
 
 
 

Dirk Wouters & Marianne Van Erck

Lees meer

CEO en verantwoordelijke personeelsbeleid Bank van Breda 

Dirk Wouters begon in 1993 zijn loopbaan bij Bank Van Breda als fiscaal adviseur voor ondernemers en vrije beroepen. In 2003 werd hij lid van het directiecomité waarvan hij sinds 2014 voorzitter is. Hij is gepassioneerd door de wisselwerking tussen enthousiaste gemotiveerde medewerkers en tevreden klanten.

Marianne Van Erck startte haar professionele loopbaan binnen HR waarbij de menselijke component in een organisatie een duidelijke rode draad in haar carrière is. Na enkele jaren bij multinationals zoals Toyota Motor Europe en EY startte ze in 2015 bij Bank J. Van Breda & C° waar ze sinds 2021 HR verantwoordelijke is.  Samen met het HR team staat ze in voor een optimale werknemersbeleving om zo te bouwen aan een aantrekkelijke werkplek.

Sofie Spriet

Lees meer

CEO Dewaele Vastgoedgroep

Na haar studies startte Sofie bij een toonaangevend advocatenkantoor aan de Kortrijkse Balie. Dit combineerde ze met haar functie van Praktijkassistent aan de KU Leuven afdeling Kulak. Hierna ging ze aan de slag als Head of Legal van de Dewaele vastgoedgroep. Na 2 jaren in deze rol werd ze in 2016 COO Dewaele Vastgoed met Advies. Sedert september 2021 is ze de CEO van de Dewaele Vastgoedgroep. De groep telt 300 medewerkers over 50 kantoren. Daarnaast bekleedt Sofie nog verschillende Bestuursmandaten. 

Bart De Smet

Lees meer

Lid en voorzitter van diverse raden van bestuur

Na zijn functie van CEO van Ageas, van 2009 tot oktober 2020, werd Bart De Smet aaneensluitend benoemd tot voorzitter van deze beursgenoteerde verzekeringsgroep. Hij is sedert begin 2020 ook voorzitter van het Verbond voor Belgische Ondernemingen (VBO). Later in 2020 heeft de algemene vergadering van de Pro League Bart benoemd tot onafhankelijk bestuurder. Ondertussen bekleedt hij daar de functie van voorzitter. Daarnaast is hij nog actief in verschillende raden van bestuur van toonaangevende organisaties. Zo is hij onder andere ook de vicevoorzitter van de Volley League alsook niet-uitvoerend bestuurder en vertegenwoordiger van de aandeelhouders bij EUROCLEAR Holding. In 2023 werd hij voorzitter van de Commissie Corporate Governance. Deze organisatie is een privé-initiatief. De leden worden eerst en vooral gekozen op basis van hun ervaring en deskundigheid inzake deugdelijk bestuur.

Programma

13.30u-14.00u
Ontvangst
14.00u-14.15u
Inleiding door Nathalie Liefsoens
14.15u-14.45u
Eerste spreker
14.45u-15.15u
Tweede spreker
15.15u-15.45u
Derde spreker
15.45u-16.30u
Koffiebreak met netwerkmoment
16.30u-17.00u
Vierde spreker
17.00u- 17.30u
Vijfde spreker
17.30u- 18.00u
Zesde spreker
18.00u-18.15u
Afsluit Nathalie Liefsoens
18.15u-18.30u
Receptie
18.30u-20.30u
Walking dinner
20.30u-21.00u
Veilig naar huis

Onze locatie

Sapphire House Antwerp

Sapphire House Antwerp is een 5-sterren hotel in het stadscentrum van Antwerpen, grenzend aan de iconische Handelsbeurs. Dit gastronomisch luxehotel straalt historische charme en 17de eeuwse authenticiteit uit.

Parkings in de nabijheid

Q-Park Handelsbeurs, Sint Katelijnevest 55 (2000 Antwerpen): 5-tal minuten wandelen.

Parking Meir ( Interparking), Eiermarkt 33/35 (2000 Antwerpen): 10-tal minuten wandelen.

 

Inschrijven

Mis het event niet! Sluit je aan bij ons op 15 oktober voor een onvergetelijke ervaring. Aantal deelneemsters wordt beperkt. Reserveer nu je plek voor het event aan 545 euro (excl. BTW). Inschrijven en betalen kan tot 15 augustus met vroegboekkorting aan 490 euro (excl. BTW). Gelieve uw keuze onderaan aan te vinken. Was je ingeschreven voor een eerder event van Leaders in Motion in 2023 of 2024 EN dit via dezelfde organisatie, kan je als ’trouwe deelnemer’ tot 15 augustus inschrijven aan 470 euro (excl. BTW). Hiervoor ook vroegboekkorting aanduiden. Het systeem herkent de bedrijfsnaam.

Algemene voorwaarden
De inschrijving wordt gereserveerd op het ogenblik van het verzenden van het bestel/inschrijvingsformulier. Na ontvangst van uw inschrijving versturen wij u een bevestigingsmail en de factuur. Wij vragen u de factuur te betalen binnen de 5 werkdagen. De inschrijving wordt pas aanvaard na ontvangst van de correcte betaling. De inschrijving wordt geannuleerd indien de betaling niet binnen de aangegeven betalingstermijn is gebeurd. Deze termijn zal strikt toegepast worden. De inschrijvingen worden chronologisch verwerkt.
Annulatie
Annulering is mogelijk tot 7 september 2024. Bij annuleringen voor 07/09/2024 wordt een administratiekost van € 75 (excl. btw) aangerekend. Bij annulering tussen 07/09/2024 tot 23/09/2024 wordt 50% van het inschrijvingsgeld teruggestort. Na 23 september wordt in geen geval terugbetaald. Dit maakt deel uit van onze algemene voorwaarden.

Ons goede doel

Appel & Ei

‘Leaders in Motion’ steunt Appel & Ei, een sociale kruidenier en een plaats waar enthousiaste vrijwilligers en mensen uit kansengroepen samenwerken om armoede in Schoten te bestrijden.

Onze partners