A Priori

Annelies Verlinden
Ronny Bayens
Michiel Valee
Karel Stautemas
Karen Donders
Tom Lambert

Discover the leadership that navigates you through times of exponential change.

A Priori is verheugd om, samen met zes authentieke Belgische leiders, het symposium ‘Leaders in Motion’ 2023 te organiseren!

Bent u klaar om als ondernemer en/of bedrijfsleider uitgedaagd te worden omtrent het versterken van uw leiderschap en het echt inspireren van uw organisatie om zo samen jullie ambities waar te maken?

Op 21 november vindt hierrond een onvergetelijk event plaats. We geven het podium aan zes vooraanstaande leiders die zich elke dag opnieuw inzetten om waarde te creëren en duurzame impact te maken. Zij zullen op een inspirerende manier iedereen meenemen in hun verhalen.

Graag willen wij u de mogelijkheid geven om deel te nemen.

Inschrijven kan enkel op basis van deze persoonlijke uitnodiging via onderstaand formulier. Om de exclusiviteit van dit event te bewaren, wordt het aantal deelnemers beperkt en registraties worden in chronologische volgorde verwerkt.

Wat mag u verwachten

Inspire. Connect. Experience.

Over A Priori

Rekruteren

Sinds 1994 begeleiden we organisaties in de realisatie van hun ambities via het rekruteren en selecteren van managementprofielen, gaande van operationeel – en middle management tot C-level.
We hebben dan ook talrijke en uiteenlopende executive profielen bij onze partners/klanten aangebracht. Bijgevolg hebben we ontzettend veel leidinggevenden zien bewegen en evolueren in hun carrière.

Excelleren

Wij combineren onze ervaring en het gebruik van wetenschappelijk onderbouwde tools om mensen te laten excelleren. Deze zetten wij in bij onze assessment- & development centers waar we de skills en het potentieel van mensen analyseren. Met op maat gemaakte coaching trajecten begeleiden we leidinggevenden door hun groei zodat zij het beste van zichzelf geven.

Creëren

Onze focus bestaat in het wederzijds connecteren van professionals met het DNA van hun bedrijf. Hierdoor realiseert men essentiële verbinding en legt men de basis om duurzame resultaten te bekomen. Alleen kan dit gerealiseerd worden als het strategisch kader scherp is gedefinieerd. Dit is de missie van A Priori. Op die manier maken we het verschil en creëren we waarde voor onze stakeholders in een snel veranderende omgeving.

Dit inspireerde ons om het platform – Leaders in Motion – te creëren waarbij we onze meest recente leadershipsinzichten delen. Dit jaar nodigen we hiervoor zes succesvolle leiders uit.

Via dit platform zet A Priori CEO’s en ondernemers aan om te connecteren, te challengen en hen in beweging te zetten om hun leiderschap te versterken.

Sprekers

Ontmoet de sprekers

Wij zijn zeer trots op onze line-up van sprekers. Een divers sprekersaanbod van leiders die de deelnemers ongetwijfeld zullen inspireren in hun leiderschap!

Annelies Verlinden

Lees meer

Minister Binnenlandse Zaken, Institutionele Hervormingen en Democratische Vernieuwing

Sedert 1 oktober 2020 is Annelies Verlinden minister van Binnenlandse Zaken, Institutionele Hervormingen en Democratische Vernieuwing in de regering-De Croo.

Ze werd op 5 september 1978 geboren te Merksem. Ze studeerde Latijn en wetenschappen aan het Vita et Pax-College in Schoten en behaalde een bachelor in rechten aan de Universiteit Antwerpen in 1998. In 2001 studeerde ze af met een master in de rechten aan de Katholieke Universiteit van Leuven. Daarna behaalde ze ook een diploma Europees recht aan de Université Catholique de Louvain.

Na haar studies ging ze aan de slag bij het advocatenkantoor DLA Piper in België als Partner Public & Administrative Law. Doorheen de jaren specialiseerde ze zich in het administratief recht en in het bijzonder in overheidsopdrachten en publiek-private partnerschappen.

Annelies was ook ondervoorzitter van de Jong CD&V tussen 2005 en 2009 en gemeenteraadslid in haar thuisbasis Schoten tussen 2003 en 2012. In 2013 volgde ze een leiderschapsprogramma aan de Universiteit van Harvard.

Ronny Bayens

Lees meer

Owner en CEO Connections

Ronny Bayens is de huidige eigenaar en managing director van Connections.

Hij deed zijn eerste stappen in het toerisme in zijn studentenjaren. Na zijn studies en zijn legerdienst belandde hij bij Neckermann. Vervolgens ging hij naar het Italiaanse Transalpino, een traditioneel reisbedrijf, waar hij verantwoordelijk was voor de jongeren- en studentenafdeling.

In 1986 richtte hij Connections op en was hij er als een van de 2 founding fathers van dit 100% Belgische bedrijf, reeds aanwezig. Het bedrijf vestigde zich al snel als een Belgische pionier op het gebied van innovatieve reisconcepten, met promoties op vroegboekingen, stedentrips in New York in de jaren negentig en partyvluchten. De groep is gespecialiseerd in bestemmingen in Noord-Amerika, Zuidoost-Azië en Zuidelijk Afrika en biedt ook andere regio’s aan als onderdeel van langdurige partnerschappen.

Michiel Valee

Lees meer

Cofounder Dockflow

Michiel Valee onderzocht tijdens zijn master-studies in 2018, de toepassingen van blockchaintechnologie in de logistieke sector.
Dit onderzoek leidde naar de oprichting van Dockflow, waar ’s werelds eerste Logistics Enablement Platform werd ontwikkeld.
Samen met zijn medevennoten doorliepen ze het hele traject van idee, opstart, financiering, commerciële tractie, product-market fit en nu ook het opschalen van het bedrijf.

De beslissende momenten in het Dockflow-traject omvatten niet alleen de zakelijke mijlpalen, maar ook de persoonlijke groei en uitdagingen die hij heeft overwonnen, zoals de overgang van een droom over ondernemerschap naar een voltijds engagement, het werven van een divers team, en de verschuiving van consultancy-based naar product-based inkomsten.

Karel Stautemas

Lees meer

Subprior Abdij Grimbergen

Karel Stautemas werd in Zottegem geboren in 1964 op 15 mei. Studeerde als vrije student regentaat godsdienstwetenschappen aan het Hoger Instituut voor Godsdienstwetenschappen te Gent.
In 1985 trad hij binnen in de abdij van Grimbergen. Volgde in Agripo de priesteropleiding van filosofische en theologische vakken.
Hij werd priester gewijd in 1993 en werd in 1999 benoemd tot Nationaal Verbondsaalmoezenier van VVKSM (Vlaams Verbond voor Katholieke Scouts en Meisjesgidsen).
In 2001 werd hij benoemd tot federatiepastoor in Merchtem en is hij daar (nu Pastorale Zone De Bron) aangesteld als priester.
In 2010 werd hij gevraagd om supprior en provisor te worden van de abdij van Grimbergen. Als norbertijn leeft hij in gemeenschap rond de abdijkerk. De combinatie communio, cultus en caritas doorkruist het leven van de norbertijnen. Als provisor van de abdij echter, speelde hij een belangrijke rol bij het tot stand brengen en bouwen van de Microbrouwerij, een samenwerking tussen de Abdij van Grimbergen, Alken-Maes en de Carlsberg Group.

Karen Donders

Lees meer

Algemeen Directeur Publieke Omroep, Talent & Organisatie bij VRT

Sinds 1 februari 2021 is Karen Donders Algemeen Directeur Publieke Opdracht bij VRT. In die rol is ze verantwoordelijk voor de onderzoeksafdeling van VRT, interne en externe communicatie, het stakeholder management, beleid en compliance, de juridische dienst en publieke meerwaardedomeinen (o.a cultuur, ondernemerschap, diversiteit,..). Sinds 1 november 2021 is Karen eveneens Algemeen Directeur Talent en Organisatie.

Voor haar tewerkstelling bij VRT was Karen professor Communicatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel. Ze was tevens het hoofd van het Media & Society onderzoeksprogramma binnen de onderzoeksgroep imec-SMIT. Ze stuurde hier 45 onderzoekers aan.

Karen studeerde in 2005 af als master in de communicatiewetenschappen. In 2010 verdedigde ze haar doctoraat in deze discipline aan het Institute for European Studies, aan de Vrije Universiteit Brussel. Voor haar jongste boek “Public Service Media in Europe. Law Theory and Practice” (Routledge) kreeg ze de prestigieuze The Media and Democracy Karol Jakubowicz Award 2021. Karen is internationaal bekend met haar onderzoek en werd ook regelmatig geraadpleegd door bedrijven en overheidsinstanties zoals de Europese Commissie.

Karen speelde tijdens haar academische carrière als raadgever een actieve rol in de onderhandelingen van verschillende beheersovereenkomsten tussen de Vlaamse overheid en de publieke omroep VRT.

Tom Lambert

Lees meer

CEO Comfort Energy Group

Tom Lambert studeerde Handelsingenieur aan de Universiteit van Hasselt en volgde nadien een Executive MBA aan de Vlerick Business School.

Hij is sedert 2022 CEO van de Energy Comfort Group. Daarvoor bouwde hij zijn carrière van 8 jaar uit bij Kinepolis Group waar hij van Theater Manager doorgroeide naar General Manager voor België, Frankrijk en Zwitserland.
In 2009 zette Tom de overstap naar A.S Adventure waar hij gedurende meer dan 6 jaar als Sales Director actief was. Vervolgens leidde hij 6 jaar de A&M Group, automobielgroep van verschillende grote automerken tot een groep met meer dan 1.000 medewerkers. Hier was hij Managing Director tot hij vorig jaar zijn huidige rol als CEO bij Comfort Energy Group opnam om het bedrijf te internationaliseren en een transitie in te zetten naar een duurzame toekomst.

Tom is eveneens lid van de Raad van Bestuur en het Bestuurscomité van Voka – Kamer van Koophandel Limburg.

Programma

13.30u-14.10u
Ontvangst met “Aprioritief”​
14.10u-14.30u​
Inleiding Nathalie Liefsoens (A Priori)​
14.30u-15.00u​
Annelies Verlinden​
15.00u-15.30u​
Tom Lambert
15.30u-16.15u​
Ronny Bayens​
16.15u-17.00u​
Netwerkpauze met koffiemoment​
17.00u-17.30u
Karen Donders​
17.30u- 18.00u
Karel Stautemas
18.00u- 18.30u
Michiel Valee
18.30u-18.45u
Afronding en conclusie symposium Nathalie Liefsoens​
18.45u-19.00u
Opening champagne- & oesterbar​
19.00u-21.00u
Walking dinner met fine food en great music.​
21.00u-22.00u
Veilig naar huis​

Onze locatie

Salons van Edel – Kasteel Hof Terbeke

Salons van Edel is een geheel van feestzalen in het gerenoveerde kasteel Hof Terbeke in Wilrijk, vlakbij Antwerpen en in de nabijheid van Brussel, Mechelen en Gent.

Parking

Op het domein is een ruime parking voor 80 auto’s. 
Daarnaast zijn er in de dreef parkeermogelijkheden.

Inschrijven

Mis het event niet! Kom en sluit je aan bij ons op 21 november voor een onvergetelijke ervaring. Reserveer nu je plek voor het volledig event aan €495 (excl. BTW). Enkel deelnemen aan het eerste deel met de sprekers ( 13.30u -18.45u) kan aan 195 euro (excl. BTW). Gelieve uw keuze aan te vinken.

Algemene voorwaarden
De inschrijving wordt gereserveerd op het ogenblik van het verzenden van het bestel/inschrijvingsformulier. Na ontvangst van uw inschrijving versturen wij u een bevestigingsmail en de factuur. Wij vragen u de factuur te betalen binnen de 5 werkdagen. De inschrijving wordt pas aanvaard na ontvangst van de correcte betaling. De inschrijving wordt geannuleerd indien de betaling niet binnen de aangegeven betalingstermijn is gebeurd. Deze termijn zal strikt toegepast worden. De inschrijvingen worden chronologisch verwerkt.
Annulatie
Annulering is mogelijk tot 14 oktober 2023. Bij annuleringen voor 14/10/2023 wordt een administratiekost van € 65 (excl. btw) aangerekend. Bij annulering tussen 14/10/2023 tot 4/11/2023 wordt 50% van het inschrijvingsgeld teruggestort. Na 4 november wordt in geen geval terugbetaald. Dit maakt deel uit van onze algemene voorwaarden.

Ons goede doel

Appel & Ei

‘Leaders in Motion’ steunt Appel & Ei, een sociale kruidenier en een plaats waar enthousiaste vrijwilligers en mensen uit kansengroepen samenwerken om armoede in Schoten te bestrijden.

Onze partners